Lahden museoiden verkkosivut ovat uudistuneet

Lahden museoiden uuden ilmeen taustakuviot vievät ajatukset puunsyihin, siveltimenvetoihin tai arkeologisiin maakerrostumiin.

Jatkossa jokaisen museomme asiat löytyvät kunkin museon omalta verkkosivulta. Lahden museoiden museoperheeseen kuuluvat Lahden historiallinen museo, Hiihtomuseo, Radio- ja tv-museo Mastola sekä Lahden visuaalisten taiteiden museo Malva. Lahden museot vastaavat kulttuuriperinnön tallennuksesta Lahden sekä Päijät-Hämeen alueella.

Lahden museot ovat osa Lahden kaupunkia.

Museoilla toisistaan erottuvat ilmeet

Lahden museoiden murrettu väripaletti ja harmonisen moderni ilme viestivät museoiden palveluista ja välittävät mielikuvaa asiantuntevasta ja nykyaikaisesta muistiorganisaatiosta. Taustakuvion aallot vievät ajatuksen puunsyihin, siveltimenvetoihin tai arkeologisiin maakerrostumiin.

Historiallisen museon uusi väripaletti toistaa kartanorakennuksen ulkoseinän herkää roosaa. Museon uudessa logossa on vaikutteita entisistä takapihan portaista.  Logossa portaat kiertyvät kuvastamaan  historiankulun  kerroksellisuutta.

Hiihtomuseon värit muodostavat raikkaan ja vauhdikkaan kokonaisuuden noudatellen talvista värimaailmaa. Myös Hiihtomuseon uusi logo johdattelee ajatukset ladulle ja museon toiminnallisuuteen.

Mastolan uudessa logossa kohoavat Lahden maisemaa hallitsevat,  korkeuksia hipovat radiomastot. Mastolan ilmeen värimaailma on viritetty  tv:n  testikuvan  innoittamana.

Malvan visuaalinen ilme on leikkisä, ja logossa vanhaan tehtaan estetiikka yhdistyy moderniin tulkintaan. Museon sininen tunnusväri luo sähäkän ympäristön ja muu värimaailma jättää tilaa taiteelle, julisteille ja muotoilulle.

Tutustu uusiin ilmeisiin museoiden omilla verkkosivuilla:

Lahden museoiden sivut

Historiallisen museon sivut