Erik Bruun – Ulla Aartomaan asiantuntijaluento mestarigraafikosta

Tapahtuma on päättynyt

Tiesitkö, että norppa hymyili Erik Bruunille? Entä mikä yhteys Bruunilla ja Marlene Dietrichillä on? Tule kuulemaan tarinoita ja tietoa rakastetun graafikon teosten takaa.

Malvassa avautui syyskuussa Erik Bruun, luonnollisesti –näyttely, jonka yhteydessä taidehistorioitsija Ulla Aartomaa pitää kaksi kuvarikasta asiantuntijaluentoa. Aartomaa kertoo Bruunin työstä ja julisteiden kuvien synnystä kuten taiteilija niistä itse on tarinoinut. Anekdoottien lisäksi Aartomaa yhdistelee luennossaan Bruunin kuvastoa kansainvälisiin virtauksiin ja sijoittaa hänet oman aikansa eurooppalaiseen käyttögrafiikkaan.

Aartomaa on tehnyt pitkän uran museoamanuenssina ja taidehistorioitsijana, keskittyen erityisesti julistetaiteeseen ja käyttögrafiikkaan, niiden tutkimukseen ja aiheesta julkaisemiseen. Viimeisin kirja Erik Bruun julkaistiin alkusyksystä 2022. Kirja on tarinoista ja rikkaista kuvituksista  koostuva sukellus graafisen suunnittelun legendan kahdeksalle vuosikymmenelle ulottuvan uran värikkäisiin hetkiin.

Tule Malvaan kuulemaan lisää!

Vinkki! Ennen tai jälkeen luennon kannattaa vierailla Erik Bruun, luonnollisesti –näyttelyssä.

Milloin: 23.11. klo 18-19:30 (1,5h)​

Mitä maksaa: Luennolle pääsee osallistumaan museopääsylipun hinnalla.
Tutustu pääsylippujen hintoihin täältä.

Missä: Pajatila Kumma Malvan kellarikerroksessa. Tilaan on esteetön kulku.

Huom. Ei ennakkoilmoittautumista. Luennolle mahtuvat 40 ensimmäiseksi paikalle saapunutta – tulethan siis ajoissa paikalle.