Haemme kahta vakituista näyttelyamanuenssia ja museomestaria vuorotteluvapaan sijaisuuteen

Tervetuloa tekemään näyttelyitä Lahteen!

Haemme kahta vakituista näyttelyamanuenssia

Lahden museoiden näyttely-yksikössä on avoinna kaksi visuaalisen taiteen näyttelyamanuenssin vakituista tehtävää. Toinen tehtävä täytetään mahdollisimman pian ja toinen 1.4. alkaen tai sopimuksen mukaan. Lahden museoiden näyttely-yksikössä työskentelee näyttelyamanuenssien ohella näyttelymestareita, suunnittelijoita ja museomestareita. Yhteistyötä tehdään tiiviisti koko Lahden museoiden henkilökunnan kanssa.

Näyttelyamanuenssina pääset luomaan ja toteuttamaan Malvan näyttelystrategiaa sekä vaikuttamaan näyttelyjen sisältöihin. Tehtäviisi kuuluu vaihtuvien näyttelyjen kuratointi ja koordinointi sekä vastuu näyttelyprojektien käytännön toteutuksista.

Odotamme sinulta soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa, vankkaa kokemusta taidenäyttelyiden tuotannosta, hyviä tietoteknisiä taitoja, erittäin hyvää suomen kielen suullista ja kirjallista taitoa sekä hyvää englannin kielen taitoa. Muu kielitaito katsotaan eduksi.

Arvostamme hyviä projektinhallinta- ja organisointitaitoja, paineensietokykyä, itsenäistä ja ratkaisukeskeistä työotetta, hyviä viestintätaitoja, kiinnostusta nykytaiteeseen sekä laajaa kokemusta taidemuseotyöstä ja kansainvälisistä näyttelyhankkeista.

Tehtäviä haetaan Kuntarekryn kautta. Tutustu avoinna oleviin tehtäviin ja hae meille 22.1.2024 klo 15.00 mennessä https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikat/nayttelyamanuenssi-572750/

Haemme museomestaria vuorotteluvapaan sijaisuuteen

Haemme museomestaria vuorotteluvapaan sijaisuuteen Lahden museoille ajalle 12.2.2024 – 9.8.2024.

Museomestarin työtehtäviin sisältyy näyttelylainojen logistiikan koordinointi, näyttelylainoihin liittyvät kuljetukset museon sisällä ja talon ulkopuolelta sekä näyttelyiden rakentamiseen ja purkamiseen liittyvät työt. Lisäksi työhön sisältyy näyttelyihin liittyviä AV-töitä, näyttelyvalaisuun liittyviä töitä ja näyttelyiden ylläpitämiseen liittyvät valvonta- ja huoltotyöt.

Vuorotteluvapaan sijaisen pitää olla työttömänä työnhakijana TE-toimistossa ennen vuorotteluvapaan alkamista ja täyttää jokin yksi seuraavista vuorotteluvapaan ehdoista: on ollut työtön vähintään 90 päivää edeltävän 14 kuukauden aikana tai alle 30-vuotias henkilö, jonka tutkinnon suorittamisesta on kulunut enintään vuosi tai alle 25-vuotias tai yli 55-vuotias työnhakija.

Odotamme hakijalta soveltuvaa koulutusta ja/tai työkokemusta. Tehtävässä noudatetaan 2 kuukauden koeaikaa.

Hakemukset Kuntarekry.fi -järjestelmän kautta. Tutustu avoinna olevaan tehtävään ja hae meille viimeistään 26.1.2024 klo 15.00 https://www.kuntarekry.fi/fi/tyopaikat/museomestari-lahti-02-12-24/

Lahden museot ovat osa Lahden kaupunkia. Lahden kaupunki on vastuullinen työnantaja, joka tarjoaa työntekijöilleen monipuolisesti henkilöstöetuja. Käytössäsi on hyvinvoinnin tukemiseen liikunta-, kulttuuri- ja hyvinvointietu. Lisäksi olet oikeutettu paikallisliikenteen työsuhdematkalippuun, vuosittaiseen polkupyörähuoltoetuun ja sovittuihin lounasetuihin.