Kaupunkilaisilla mahdollisuus tutustua Malvan tiloihin 19.6. ja 22.6.

Lahden visuaalisten taiteiden museo Malvan tiloihin pääsee tutustumaan kesäkuussa Lahden museoiden museonjohtaja Tuulia Tuomen ja projektinjohtaja Marita Kajanderin johdolla. Kierrokset järjestetään kahtena päivänä: Lauantaina 19.6. ja tiistaina 22.6.

Kierrokset ovat maksuttomia, mutta osallistujien on ilmoittauduttava ennakkoon ilmoittautumislomakkeen kautta. Ilmoittautuminen alkaa 14.6. klo 9.

Lauantaina 19.6. kierroksia järjestetään klo 11, klo 12, klo 13.30, klo 14.30 ja klo 15.30. Tiistaina 22.6. pidettävät kierrokset alkavat klo 10, klo 11, klo 12.30, klo 13.30, klo 15, 16 ja 17. Kierrosten aikana on mahdollisuus kysellä johtajilta meneillään olevasta museoprojektista.

Kierrokset alkavat museokaupalta ja osallistujat ilmoittautuvat ennen kierrosta museokaupan kassalle, jossa ennakkoon ilmoittautuneet merkitään osallistujalistaan. Jokainen kierros kestää 45 minuuttia.

Kierroksia järjestetään kesäkuun alussa olevien kokoontumisrajoitusten mukaan, eli jokaiselle kierrokselle otetaan enintään 9 osallistujaa. Varausten alkamisesta muistutetaan Lahden visuaalisten taiteiden museo Malvan some-kanavissa ja verkkosivulla.

Malvan tilat valmistuneet toukokuussa 2021

Malva avautuu keväällä 2022 Malski-keskukseen. Museon tilat ovat valmistuneet pääpiirteissään toukokuussa 2021, mutta tiloissa tehdään vielä viimeisiä asennuksia. Museon näyttelytilat ovat hetkellisesti tyhjillään, sillä museon odotettujen näyttelyiden rakentaminen alkaa pian heti kesän kierrosten jälkeen.

– Halusimme avata ovemme lahtelaisille ja kaikille muillekin kiinnostuneille, sillä avoimuus on museollemme tärkeää, kertoo projektijohtaja Marita Kajander.

Lahden visuaalisten taiteiden museo Malva rakentuu osaksi Malski-keskusta, joka on rakentunut Mallasjuoman vanhaan tehdaskiinteistöön. Samalla museon käyttöön on rakennettu kokonaan uusia tiloja, jotka soveltuvat erityisen hyvin nykyaikaisen museon käyttöön.

Tuulia Tuomi
Museonjohtaja