Mu­seo­kaup­pa avau­tuu maa­nan­tai­na 8. hel­mi­kuu­ta

Museokauppa on ensimmäinen osa uutta museota, johon yleisö pääsee tutustumaan.
Kuva: Lahden museot, kuvakokoelmat, Eetu-Pekka Heiskanen.

Keväällä 2022 Malski-keskuksessa avattavan uuden taide-, juliste- ja muotoilumuseon museokauppa avautuu maanantaina 8.2.2021. Museokauppa on ensimmäinen osa uutta museota, johon yleisö pääsee tutustumaan.

Museokauppa avautuu reilu vuosi ennen museon muita tiloja. Näyttelyitä Lahden uudessa taide-, juliste- ja muotoilumuseossa nähdään keväällä 2022, jolloin museo avautuu kävijöille kokonaisuudessaan.

– On ilo päästä esittelemään uutta museokauppaa. Se antaa esimakua siitä, millainen uusi museomme tulee olemaan, kertoo asiakaspalvelupäällikkö Ulla Aaltio.

Myynnissä on muun muassa taideteoskuvilla varustettuja tuotteita ja jäljennöksiä klassikkojulisteista. Museokaupan tuotteita voi ostaa myös verkkokaupan kautta.

Museokauppa sijaitsee osoitteessa Päijänteenkatu 9 Malski-keskuksen ensimmäisessä kerroksessa. Uusi museokauppa on avoinna maanantaista perjantaihin klo 10-18 ja lauantaisin klo 11-16.

Lahden uuden taide-, juliste- ja muotoilumuseon museokaupasta saatiin esimakua jo viime vuoden lopulla loka-joulukuussa, jolloin Malski-keskuksessa toimi pop-up-museokauppa. Tämän jälkeen museokaupan tilat olivat suljettuina, ja museokaupan lopullinen sisustus rakennettiin valmiiksi.

Museokaupan kalustuksen on suunnitellut Kuudes Helsinki ja toteuttanut Vaahteramäen Verstashuone Vesivehmaalta, Asikkalasta. Kuudes Helsinki on vastannut myös Malski-kiinteistön sisustusarkkitehtuurista ja brändäyksestä.

Lahden museot
Ulla Aaltio, asiakaspalvelupäällikkö, 050 398 5496
ulla.aaltio@lahti.fi

Lahden taide-, juliste- ja muotoilumuseo
Marita Kajander, projektijohtaja, 044 4826412
marita.kajander@lahti.fi

Museokaupan tuotteita verkkokaupassa osoitteessa: https://verkkokauppa.lahti.fi/fi/museokauppa.

Kuva Eetu-Pekka Heiskanen