LähiTapiola Vellamo Malvan pääyhteistyökumppaniksi

LähiTapiola Vellamo on Malvan pääyhteistyökumppani. Yhteistyökumppanuus parantaa Malvan toimintaedellytyksiä ja tarjoaa LähiTapiola Vellamon työntekijöille ja sidosryhmille unohtumattomia taide-elämyksiä up­­ouudessa museossa. Yhteistyökumppanuus on solmittu kolmen vuoden ajalle.

– Olemme riemuissamme saadessamme pääyhteistyökumppaniksemme LähiTapiola Vellamon. Malva on sitoutunut toimimaan aktiivisesti paikallisten yritysten kanssa, kertoo Lahden museoiden museonjohtaja Tuulia Tuomi.

Malvan ja LähiTapiola Vellamo ovat tehneet yhteistyötä ennen pääyhteistyökumppanuuttakin. Vakuutusyhtiö ryhtyi Kokoelmakummiksi jo vuonna 2020. Kokoelmakummien arvokkaalla tuella pystyttiin konservoimaan Viipurin taidemuseosta Lahteen periytyneitä taideteoksia, jotka nyt ovat esillä Malvan Juuret – aarteita kokoelmista -näyttelyssä. Esillä on myös LähiTapiola Vellamon kummiteos.

Laajemmassa taideteosyhteistyössä konservoitiin Alvar Aallon näyttävä reliefi ja sijoitettiin Malvan taidekokoelmien teoksia LähiTapiola Vellamon tuoreisiin tiloihin osoitteessa Aleksanterinkatu 10. Museolla oli ollut jo pidempään tarve löytää sijoituspaikka näyttävälle reliefille, joka yhteistyön myötä pääsi esille arvoiselleen paikalle.

– Yhteistyömme Malvan kanssa on tarjonnut jo nyt upeita elämyksiä Vellamon asiakkaille, henkilöstölle, hallinnolle sekä sidosryhmille. Museo ja sen ympärille rakentunut sykkivä palvelukokonaisuus viehättää meitä kovin ja olemme siitä lahtelaisena yrityksenä todella ylpeitä, toteaa LähiTapiola Vellamon hallintojohtaja Johanna Siiropää.

Tuulia Tuomi
Museonjohtaja