Malski-kiinteistö on toinen Vuoden vammaisteko 2022 -tunnustuksen saajista

Tunnuksen saajat ovat ansiokkaasti toiminnallaan edistäneet erityisryhmien osallisuutta ja esteettömyyden toteutumista.

Vammaisneuvosto kiittää Malski -kiinteistöä esteettömyyden edistämisestä. Malskin kiinteistön palvelut, kuten ravintolat ja museo, ovat suunniteltu helposti liikuttaviksi myös liikuntavammaisille. Pyörätuolia käyttävälle museo on täysin esteetön ja vaivaton sisääntulosta alkaen. Esteettömyys on viety jopa yksityiskohtiin, kuten näyttelyesineiden esittelytekstien sijoittamiseen riittävän alas sekä inva- WC:n peilin korkeuteen.

Vammaisneuvosto on kaupungin viranomaisten ja sen alueella toimivien vammaisten henkilöiden, heidän omaistensa sekä vammaisjärjestöjen yhteistoimintaelin, joka valitaan aina valtuustokaudeksi.

Toinen tunnustuksen saajista on Mukkulan S-Market ja Hämeenmaa, jotka ovat työllistäneet ja tarjonneet työsuhteita erityisryhmille ja kehitysvammaisille yksilöllisesti.

LISÄTIEDOT

Petra Hasila
Viestinnän asiantuntija

Lahden museoiden viestintä ja markkinointi sekä yritysyhteistyö