Malva on kesän 7. suosituin Museokortti-kohde koko Suomessa

Kuva: Ella Karttunen

Museokortin julkaiseman listauksen mukaan Malva on seitsemänneksi suosituin Museokortin 350 kohteen joukosta. Taidemuseoista Malva oli kesän kolmanneksi suosituin.

Alkuperäinen uutinen Museokortin sivuilla

Museokortin mukaan Museokortilla tehtyjen museovierailujen määrä kasvoi kaikkiaan 20 % edellisvuodesta – Museokorttia käytettiin toukokuusta elokuuhun 760 000 kertaa.

Malva oli uusista Museokortti-kohteista selvästi suosituin. Pääkaupunkiseudun tutut kohteet nousivat vierailtuimpien kohteiden kärkeen: Malvaa suositumpia taidemuseoita listauksessa olivat vain Kiasma ja Amos Rex. Elokuun loppuun mennessä Malvassa oli vieraillut kaikkiaan 40 000 kävijää.

Top 10 suosituimmat Museokortti-kohteet

1. Nykytaiteen museo Kiasma, Helsinki
2. Amos Rex, Helsinki
3. Heureka, Vantaa
4. Museokeskus Vapriikki, Tampere
5. LUOMUS Luonnontieteellinen museo, Helsinki
6. Kansallismuseo, Helsinki
7. Lahden visuaalisten taiteiden museo Malva
8. Sinebrychoffin taidemuseo, Helsinki
9. Näyttelykeskus WeeGee, Espoo
10. HAM Helsingin taidemuseo, Helsinki

Museokortti on pääsylippu 350 museoon ympäri Suomea. Museokortti on voimassa vuoden kerrallaan. Tällä hetkellä Museokortin hinta on 74 euroa. Museokortin voi ostaa mm. Malvan museokaupasta tai Museokortin verkkosivuilta. Tällä hetkellä Suomessa on 240 000 voimassa olevaa Museokorttia.