Museo avautuu Malskilla keväällä 2022

Museo näkyy Malskilla jo nyt mm. julistekokoelman julisteiden muodossa. Kuva: Eetu-Pekka Heiskanen, Lahden museot

Malskille avattavan Lahden uuden Taide-, juliste- ja muotoilumuseon valmistumisen aikataulu on varmistunut. Vuokranantajan ja vuokralaisen yhteisellä sopimuksella tilat luovutetaan kaupungille 1.5.2021 mennessä. Tämän jälkeen aloitetaan uudisrakennuksen tilojen valmistelu ja käyttöönotto. Uuden museon ensimmäisistä näyttelyistä ja avajaisten tarkemmasta ajankohdasta tiedotetaan myöhemmin.

Alkuperäisen sopimuksen mukaan museon tilojen oli tarkoitus valmistua vuoden 2020 loppuun mennessä. Vuokranantaja Kielo Trio 4 Oy keskeytti työmaan Covid-19 -pandemiatilanteen takia kesällä 2020. Lisäksi taide-, juliste- ja muotoilumuseon toiminnan edellyttämät lisä- ja muutostyöt ovat viivästyttäneet rakennustöiden valmistumista.

Taide-, juliste- ja muotoilumuseo on mukana Lahden ympäristöpääkaupunkivuodessa 2021. Taidetoiminta näkyy Malskilla pitkin vuotta tapahtumin ja taideteoin.