Pop up -museokauppa avautuu Malskille 12.10.2020

Kuva: Lahden museot, kuvakokoelmat, Eetu-Pekka Heiskanen.

Malskille avautuu pop up -museokauppa maanantaina 12.10. klo 12. Pop up -museokauppa juhlistaa avajaisviikkoa tarjouksilla yhdessä Malskin ravintolatoimijoiden kanssa.

Pop up -museokauppa tulee olemaan avoinna arkisin klo 10-18 ja lauantaisin klo 11-16. Sunnuntaisin kauppa on suljettu. Käynti pop up -kauppaan on Päijänteenkadulta.

– On mukavaa päästä avaamaan väliaikainen museokauppa heti, kun se on mahdollista. Meitä on kyselty ja odotettu, ja toki haluamme olla läsnä Malskilla kaupunkilaisten tavoitettavissa mahdollisimman pian. Pop up -museokaupan avaaminen on ensimmäinen askel kohti uutta taide-, juliste- ja muotoilumuseon avautumista sen uudessa kodissa Malski-keskuksessa, kommentoi projektinjohtaja Marita Kajander.

Pop up -museokaupan tuotevalikoimassa nähdään esimerkiksi tuotteita, joissa on hyödynnetty museon kokoelmien taideteoksia. Kaupan tuotteissa korostuvat paikallisuus ja kestävä kehitys. Museokaupasta voi myös ostaa julisteita, joita on näkyvillä Malskilla Kahiwa Coffee & Winen ja Malskin Bistron tiloissa. Malskilla nähtävissä olevat julisteet ovat Lahden julistemuseon kokoelmista.

Lisätietoa museon ja pop up -kaupan kuulumisista löytyy museon sosiaalisen median tileiltä @lahdenmuseot ja Malskin verkkosivuilta malski.fi/museo.