Talvilomaviikolla ohjelmaa Malvassa

Talvilomaviikolla (viikko 9) järjestetään ohjelmaa lapsille, nuorille ja koko perheelle! Tutustu mielenkiintoisiin näyttelyihimme ja osallistu erilaisiin taidepajoihin ja lasten opastetulle kierrokselle. Ohjelma on maksutonta. Tervetuloa Malvaan!

Talvilomaviikon ohjelma

La 24.2. klo 12:00 – 12:30 Opastettu kierros lapsille

Tervetuloa tutustumaan Tulevaisuuden puutarha -näyttelyyn lasten omalla opastetulla kierroksella! Opastuskierrosta suositellaan alakouluikäisille 6-vuotiaasta ylöspäin. Kierros kestää 30 minuuttia. Kierrokselle mahtuu 15 ensimmäisenä paikalle saapunutta lasta, kierros alkaa Malvan museokaupasta. Lapset lähtevät kierrokselle oppaan kanssa, mutta huoltajat voivat halutessaan osallistua kierrokselle.

Kierros on lapsille ilmainen, mutta huomaathan, että aikuisen tulee ostaa museon pääsylippu.

Ti 27.2. klo 15:00 – 18:00 Voimaeläin – muotoilupaja nuorille

Muotoilupajassa toteutetaan pieni oma voimaeläin muotoilemalla savea ja kipsinauhaa. Paja on tarkoitettu 12–18 –vuotiaille nuorille. Ohjaajana toimii Miia Varis. Huomioithan, että työskentely voi olla sotkuista, joten pukeudu sen mukaan.

Muotoilupaja on ilmainen 12–18-vuotilaille. Mukaan mahtuu 15 osallistujaa, osallistuminen tulee varata etukäteen museon verkkokaupasta.

Ke 28.2. klo 15:00 – 18:00 Iloittelua! – maalauspaja nuorille

Tule kokemaan maalauksen iloa! Taidepajassa kokeillaan maalaamista eri tavoilla ja eri välineitä käyttäen. Paja on tarkoitettu 12-18 –vuotiaille nuorille. Ohjaajana toimii Miia Varis. Huomioithan, että työskentely voi olla sotkuista, joten pukeudu sen mukaan.

To 29.2. klo 12:00 – 15:00 Lapsi & aikuinen -taidepaja

Taidepajassa lapsi ja aikuinen työskentelevät yhdessä. Taidepajan työskentely liittyy Tulevaisuuden puutarha -näyttelyn teemaan, pajaan kuuluu myös ohjattu tutustumiskäynti näyttelyyn. Ohjatussa pajassa toteutetaan oma teos. Ohjaajana toimii Marja-Liisa Jokitalo. Huomioithan, että työskentely voi olla sotkuista, joten pukeudu sen mukaan.

Taidepaja on lapsille ilmainen, aikuiselta veloitetaan museon sisäänpääsymaksu. Mukaan mahtuu 20 osallistujaa, varaa paikat jokaiselle osallistujalle etukäteen museon verkkokaupasta.

Pe 1.3. klo 12:00 – 12:30 Opastettu kierros lapsille

Tervetuloa tutustumaan Tulevaisuuden puutarha -näyttelyyn lasten omalle opastetulle kierrokselle! Opastuskierrosta suositellaan alakouluikäisille 6-vuotiaasta ylöspäin. Kierros kestää 30 minuuttia. Kierrokselle mahtuu 15 ensimmäisenä paikalle saapunutta lasta, kierros alkaa Malvan museokaupasta. Lapset lähtevät kierrokselle oppaan kanssa, mutta huoltajat voivat halutessaan osallistua kierrokselle.

La 2.3. klo 12:00 – 15:00 Avoin taidepaja

Tervetuloa työskentelemään taiteen parissa! Tässä taidepajassa työskennellään kollaasin parissa ja inspiroidutaan Tulevaisuuden puutarha -näyttelystä. Työskentelemään mahtuu kerrallaan 15 henkilöä, uusia osallistujia pääsee mukaan, kun tilaa vapautuu. Taidepaja sopii kaikenikäisille, pienet lapset voivat osallistua aikuisen seurassa.

Taidepaja on alle 18-vuotiaille ilmainen, aikuiselta veloitetaan museon pääsylippu.

——-

Talvilomaviikon ohjelma on ilmainen, mutta osaan taidepajoista tulee varata paikka etukäteen museon verkkokaupasta. Huomioithan, että aikuisen osallistuessa taidepajoihin tai muuhun ohjelmaan, pääsylippu museoon on ostettava. Museokortilla ja alle 18-vuotiaille sisäänpääsy museoon on ilmainen!

——-

Malvan näyttelyt

Juuret – aarteita kokoelmista | 29.4.2022 alkaen
Emma Helle, Tamara Piilola ja Pia Sirén: Tulevaisuuden puutarha | 6.10.2023 ‐ 3.3.2024