Tänään juhlitaan kulttuurin tekijöitä ja -tekoja Kulttuurigaalassa

Kuva: Lassi Häkkinen

Kulttuurigaalaa juhlitaan 24. marraskuuta Tampereella Mediapoliksessa. Voit osallistua gaalaan suoraan kotisohvalta, sillä Yle lähettää Kulttuurigaalan suorana lähetyksenä. Ilta huipentuu Vuoden kulttuuripersoona ja -teko -yleisöäänestyksien voittajien palkitsemiseen.

Perinteisistä gaaloista poiketen katsojat pääsevät osallistumaan vuorovaikutteisesti mukaansa tempaavaan ja yllätykselliseen kokonaisuuteen. Kulttuurin eri muotoja yhdistävien viihde ja taide-esitysten kirjoa täydentävät suomalaisen kulttuurin tuoreiden saavutusten ja aiempien urotekojen palkitsemiset.

”Kulttuuri on täynnä upeita tarinoita – ihmisiä ja ilmiöitä. Ne ansaitsevat huomiota paljon nykyistä enemmän. On hienoa päästä rakentamaan tästä koko Suomen yhteistä elämystä yhdessä yleisön, kulttuurin parissa työskentelevien, sekä kumppaneiden ja Tampereen kaupungin kanssa. Kulttuuri koskettaa ja kuuluu kaikille”, muistuttaa Ylen Urheilu- ja tapahtuma yksikön johtaja Panu Pokkinen.

Kulttuurigaalassa palkitaan laaja-alaisesti suomalaista kulttuuria ja nautitaan upeista esityksistä. Gaala huomioi koko kulttuurin ja taiteen kentän, ja tarkoituksena on palkita tekoja, teoksia ja tekijöitä, joissa on jotain uutta, omaperäistä tai tärkeää.

Lahden visuaalisten taiteiden museo Malva kilpailee ykkössijasta Suomen Kulttuurigaalan Vuoden kulttuuriteoksi 2023. Ehdolla on kaikkiaan kymmenen eri tavoin ansioitunutta ehdokasta.

– Olemme hyvin kiitollisia ja iloisia tästä ehdokkuudesta. Malva on lahtelaisten ehdoton ylpeydenaihe ja meille ovat tervetulleita kaikki, iloitsee museonjohtaja Tuulia Tuomi.

Tänään saamme tietää kuinka Malvalle käy, joten valitkaa lempiherkkunne ja heittäytykää lämpimän viltin alle katsomaan suoraa lähetystä!

Kulttuurigaala perjantaina 24.11. YLE TV1 tai Areena klo 19.

www.kulttuurigaala.fi
Kulttuurigaala | Yle Areena